Med kärlek över vinner jag

Här skriver jag ner tankar/känslor från mig. Har många intressen som foto,konst, trädgården, resa, livet, känslor, hjärnan mm

1 år

familj Permalink0
Hej igen.
Nu har vi bott i vårt hus i 1 år. Här i dalarna.  Tiden gick fort och det har inte alltid vart lätt.
Känner ingen här som är vän som man kan fika eller bara ring och träffa för en promenad. Svårt är det. Men har få som man pratar med när man är i skolan och lämnar barnen på fritids.
Men annars är det bara våran familj. Så om barnen blir sjuka så har vi inga väl än att vara hemma.
Så var det inte i Uppsala.. Där kunde mummu och farmor ställa upp. Så vi har fått ändra lite på våra rutiner och det fixar vi väldigt bra tycker jag. Vi/ jag har växt av att få stå på egna ben och känna mig fram. Fast jag saknar små saker som vänner. Ha vuxna att prata med. Men vi har vunnit så mycket annat i livet. Att älskling min man inte behöver resa bort och jobba. Han har just nu ca 10 minuter till jobbet och det är en vinst. Vi har en härlig skog och trädgård att leka i och odla. Luften är så mycket bättre här och alla sjöar vi har runt oss. Vi har ca 10 minuter ner till sjön om man går.. Men än har vi inte badat i år. För kallt. När kommer sommaren? Positiva är ju att Lady Junk Of Seweden mitt företag har smått kommit igång. En dröm. Jag finns på FB.
Det som är lite svårt här är att de finns inga bra cykelvägar här. Så bil är bra att ha. Som sakt jag har inte körkort , men håller på att ta den. När jag har den ä svårt att veta. Jag är lite feg med att köra bil. Ska övervinna det. Lovar er det.
Så om jag tänker efter så är det mer positiva saker än negativa.
Fast det är väldigt jobbigt med skolan. Det är en himla utmaning som jag håller på att vinna.
För jag ger ju aldrig upp.
Så till er som funderar att flytta till en ny stad/by.. Våga ta steget men det behövs planering.
Jag har så tur att man har en sån underbar familj..
Kram på er.
Till top