Med kärlek över vinner jag

Här skriver jag ner tankar/känslor från mig. Har många intressen som foto,konst, trädgården, resa, livet, känslor, hjärnan mm

Lägga om kosten

Träning Permalink0
Så hejsan och godmorgon till er där ute.
Var igår på mätning om min kropp hur mycket fett, muskler och vatten man har i kroppen.. Varför jag var på en sån är för jag har på ca 1 år ståt kvar på ca 72 kg.. Inte går jag ner fast jag rör på mig,,, Men tur är ju att jag går inte upp i vikt alls och det är ju det positiva i allt.. Ja så nu ska jag se om med min kost. Vilket projekt det är.
Att äta rätt är svårt.. Trodde jag skulle fixa det själv men ack det gör jag inte.. Behövde lite hjälp på traven och det har jag fått och kommer att få.. Så nu ska fett massan bort eller gå ner.. Min feta kompis var 26,6 kg så jag har ju lite att ta på. Men hade ju också muskler som inte ska tas bort utan ska vara kvar.. Den är på BCM 25,5 kg... Men så hade jag mycket med vatten i kroppen ECM 20,5 kg..
Hmm säger mig inte så mycket men det räknade ut att jag har en övervikt på ca 10 kg som jag redan visste och ska jobba mig bort..
Så man hänger med lite så är jag inte lång är 159 cm lång och tar plats på jorden.. :)
Har lite lätt igår börjat att ändra på min kost.. Ska nog säga att det är lite svårt men vill jag må bra så måste jag fixa det. Jag tränar också. Min dröm är ju maraton.. Lite om det..
Men nog om det äta rätt ska jag nu lära mig.. Och idag till frukost ska det bli banan pannkakor med hemma gjord äppelmos (som är utan socker).
Det är ju inte så mycket jag ska ta bort. Äter väldigt väldigt lite godis.. Tror boven hos mig är pastan som jag kommer att ta bort nu ett tag.. Mumms pasta med en gräddig god sås till..
Men vi får se om någon vecka ser man om jag har gått ner och hoppas under 70 kg..
Men väntar inte alls på mirakel från min sida..
Ses snart vänner...

Till top