Med kärlek över vinner jag

Här skriver jag ner tankar/känslor från mig. Har många intressen som foto,konst, trädgården, resa, livet, känslor, hjärnan mm

vara i nuet

Permalink0
Morgon té egen tid innan allt börjar. Fast i natt sov jag inte så bra. Behövde sova på soffan uppe. För sonen på 8 år är sjuk. Feber och då drömmer han mardrömmar och behöver tryggheten att man är nära. Så man vaknade några gånger i natt.  Lillebror var i skolan och fick lyxigt åka tidigare skolbussen hem. Så nu ser det på film ihop. Bästavänner är de. Ibland måste jag nypa mig själv för vi har sån tur med pojkarna. Att de kommer överens så bra. Hjälper varandra. Vi har det mycket bra.  Sen har jag börjat få ro i kroppen/själen. Jag börjar göra saker utan familjen. Som ikväll ska jag på hemspråk. De är härligt att träffa andra som har samma mål. Att bättra oss på finska. Sen en gång i veckan går jag på mediyoga lär mig att andas och vara i nuet och inte vara i sen. Inte stressa upp sig på små saker. Lyssna på sig själv och andra. Små saker för dig kan vara stora för andra. 
Kram på er 
Till top