Med kärlek över vinner jag

Här skriver jag ner tankar/känslor från mig. Har många intressen som foto,konst, trädgården, resa, livet, känslor, hjärnan mm

Baka till mina älsklingar..

familj Permalink2

Dagen blev härlig och den har slutat bra.
Fast blää vad trött och seg jag är nu.. Men vill inte sova än..
Mycke som måste fixas med pappas papper och sånt.. Det tar ju aldrig slut.. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Blev lite  blää på att blogga.. Så började söka lite saker.. Anton fyller ju år den 28 nov..
Ska ju fixa lite till dess..
Men sen så kom jag på att min älskade man fyller ju år om ca 20 dagar..  19 okt...
Så kanske den här skulle då passa för honom?
Så måste fixa tid att baka den.. Men det kommer ju inte bli svårt.. :-)
Annars har jag ju vänner som kan hjälpa mig.. blink och flört på er...



Kladdkaka med chili

                                                                                               Kladdkaka med chili
8-10 port

Ingredienser
200 g smör eller margarin
4 ägg
4 dl Dansukker Mörkt Muscovadoråsocker
1 dl kakao
2 tsk Dansukker Vaniljsocker med äkta vanilj
4 dl vetemjöl
1/2 mycket fint hackad chili


Smält matfettet i en gryta på spisen. Rör därefter ner ägg, muscovadoråsocker, kakao, vaniljsocker, vetemjöl och chili. Häll smeten i smord och bröad form, 24 cm i diameter. Grädda i ca 25 minuter i 175°.

Servera kladdkakan med lättvispad grädde, färska eller frysta eller passerade bär.


Receptet är framtaget av Dansukker
#1 - - Bodil:

Den kakan verkar kanongod!!

#2 - - Jessica:

den ska man nog prova

Till top